Monday, September 26, 2011

Aku miliki...

Sejak pertama kali aku melihat dirimu, tiba2 hati rasa ingin sahaja memilikimu..walaupun baru pertama kali aku “terlihat” dirimu itu, tetapi hati sudah berkenan..
Dari mata turun ke hati..di antara seribu engkau yg terpilih..

Pergh!! Sejuk mata memandang dgn rupa yg sngt “menawan”, bagai tak tertanding yg lain yg ada di muka bumi..sayang sekali, pertama kali berjumpa namun aku tidak sempat hendak cuba untuk mendekati dirimu..tetapi aq sudah tahu namamu dan juga tempat asalmu..



H******..sungguh indah namamu dan ia memberi semangat kepada ku untuk terus mencari dan memilikimu..berasal dari B**************, agak panjang la nama tmpat asalmu..dan kedudukan tempat itu juga agak jauh nun di seberang laut China Selatan..

Hati ini seperti dipaut oleh rindu..disaat engkau pergi begitu saja..

Allah itu Maha Kuasa dan Maha Menyanyangi hambanya yang hina ini..

Dipertemukan-Nya sekali lagi dengan dirimu..hati mula berdebar..aku beranikan diri untuk mendekati dirimu untuk kali ini..aku akan pastikan aku adalah orang yang pertama memilikimu, meskipun ramai lagi yang menginginkan dirimu..

Ar Rahman Ar Rahim..

Aku berjaya “memegangmu”..buat pertama-tama kalinya..

Tanpa membuang masa terus kita berjumpa “tok kadi” dan aku membayar mas kahwin dengan segera..lalu akad mula dilafazkan..

“Saya j***” kata “tok kadi”

“Saya b***” kata ku

Akhirnya engkau milikku selamanya..

Tiba2suatu hari, dirimu hilang dari sisiku..tidak bermaksud untuk aku meninggalkan dirimu di bawah terik mentari, namun apa kan daya..aq perlu melakukannya..sehingga dirimu dirampas oleh orang lain..sampai hati..PERAMPAS!!!..seminggu aku menangisi kehilanggan mu..aku sentiasa berdoa kepada Allah, supaya dirimu dipulangkan ke pangkuan ku..

Allah Maha adil lagi Maha Bijaksana..

Dia telah menegembalikan diri mu kepada aku..selepas seminggu dan tawakal aku berhasil juga akhirnya..gembira tidak terkata, bagai mendapat harta yang tidak ternilai banyaknya..

Kini..dirimu masih kekal bersamaku..sentiasa di sisi ku..mungkin sampai akhir waktu, sebelum aku menemui Sang Pencipta..




p/s: jangan fikir bukan2..salam ukhuwah..=)

No comments:

Post a Comment